حوزه آموزش مداوم پزشکی

بیانیه ماموریت

هدف از آموزش مداوم ارتقاء و حفظ توانمندی حرفه ای فارغ التحصیلان گروه علوم پزشکی در کلیهء سطوح مطابق ارزشهای اجتماعی , فرهنگی , اقتصادی و ملّی در راستای حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه است.

این آموزشها به صورت رسمی و غیر رسمی , مستقیم و غیرمستقیم (آموزش از راه دور....) با به کاربردن شیوه های نوین , ابداعی پویا و کارآمد آموزش پزشکی و برگرفته از نیازهای فردی, حرفه ای , ملّی, منطقه ای و جهانی با در نظر گرفتن امکانات و محدودیتها است.

گروه هدف شامل دانش آموختگان شاغل در علوم پزشکی که مشمول قانون آموزش مـداوم می باشند, است : این دانشگاه با توجّه به توانمندی نیروی انسانی وامکانات و زمینه های علمی , توان همکاری واجرای برنامه های آموزش مداوم با سایر دانشگاهها و سازمان ها و مراکر پژوهشی مستقل کشوری و منطقه ای بین المللی را دارد.

جدول شماره 26 تحلیل نقاط قوت : (Internal Factor Evaluation Matrix IFE)

شماره

نقاط قوت

1

ویژگیهای خاص اعضاء هیئت علمی (مجّرب , پیش کسوت , متنوع)

2

دارا بـودن نیروهـای اجرایـی و مدیریتـی کارآمـد و با انگیزه و مسئولیت پذیر

3

تنوع برنامه های آموزش مداوم دانشگاه

4

برنامه ریزی آموزشی فراگیران بر مبنای سنجش نیازهای آنان

5

موقعیت جغرافیایی مطلوب دفتر آموزش مداوم

6

دراختیار داشتن امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی

7

در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی مراجعه کنندگان خارجی و داخلی

8

نگرش مثبت مدیران رده بالای دانشگاه در مورد جایگاه آموزش مداوم

9

اطلاع رسانی مناسب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول شماره 27 تحلیل نقاط ضعف : (Internal Factor Evaluation Matrix IFE)

شماره

نقاط ضعف

1

مشکلات مالی و هزینه کردن آن

2

برنامه ریزی نامناسب مسئولین سالن ها جهت استفاده از سالن های دانشگاه

3

انگیزة ناکافی اساتید در استفاده از شیوه های نوین آموزش پزشکی و خودآموزی

4

ناکافی بودن منابع انسانی , تجهیزاتی و مالی

5

عدم وجود انگیـزه کافـی استادان برای مشارکت همه استادان در اجرای برنامه های آموزش مداوم

6

متغیر بودن دبیران در برخی از گروههای آموزشی

7

ساختار نامناسب در معاونت آموزشی و پژوهشی.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جدول شماره 28 تحلیل فرصتها : (External Factor Evaluation Matrix EFE)

شماره

فرصتها

1

امکان برگزاری دوره و دریافت حق ثبت نام

2

اصل قانون اجباری آموزش مداوم

3

حضور اعضاء هئیت علمی دانشگاه در کمیتة سیاستگزاری و شوراهای وزارتی

 

 

 

 

 

 

 

جدول شماره 29 تحلیل چالشها (تهدیدها) : ( External Factor Evaluation Matrix EFE)

شماره

چالشها

1

عدم وجود اجبار در ارائه امتیازات سالانه و عدم اجرای صحیح آئین نامه در این ارتباط

2

ناکافی بودن منابع دولتی

3

متمرکز بودن سیستم آموزش مداوم در وزارت متبوع

4

اجبار در ارائه امتیازات سالانه

5

وجود اعتبار بخشی کشوری در حوزه آموزش مداوم

6

وجود دانشگاه ها و انجمن های علمی و سازمان های مشخص در برگزاری انواع برناه های آموزش مداوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرسنجی
نظرسنجی با شماره 0 موجود نیست
دسترسی سریع
دسترسی سریع
میز خدمات الکترونیک
تنظیمات قالب