حوزه آموزش مداوم پزشکی
بیانیه ماموریت
هدف از آموزش مداوم ارتقاء و حفظ توانمندی حرفه ای فارغ التحصیلان گروه علوم پزشکی در کلیهء سطوح مطابق ارزشهای اجتماعی , فرهنگی , اقتصادی و ملّی در راستای حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه است.
این آموزشها به صورت رسمی و غیر رسمی , مستقیم و غیرمستقیم (آموزش از راه دور....) با به کاربردن شیوه های نوین , ابداعی پویا و کارآمد آموزش پزشکی و برگرفته از نیازهای فردی, حرفه ای , ملّی, منطقه ای و جهانی با در نظر گرفتن امکانات و محدودیتها است.
گروه هدف شامل دانش آموختگان شاغل در علوم پزشکی که مشمول قانون آموزش مـداوم می باشند, است : این دانشگاه با توجّه به توانمندی نیروی انسانی وامکانات و زمینه های علمی , توان همکاری واجرای برنامه های آموزش مداوم با سایر دانشگاهها و سازمان ها و مراکر پژوهشی مستقل کشوری و منطقه ای بین المللی را دارد.
جدول شماره 26 تحلیل نقاط قوت : (Internal Factor Evaluation Matrix IFE)
|
شماره |
نقاط قوت |
|
1 |
ویژگیهای خاص اعضاء هیئت علمی (مجّرب , پیش کسوت , متنوع) |
|
2 |
دارا بـودن نیروهـای اجرایـی و مدیریتـی کارآمـد و با انگیزه و مسئولیت پذیر |
|
3 |
تنوع برنامه های آموزش مداوم دانشگاه |
|
4 |
برنامه ریزی آموزشی فراگیران بر مبنای سنجش نیازهای آنان |
|
5 |
موقعیت جغرافیایی مطلوب دفتر آموزش مداوم |
|
6 |
دراختیار داشتن امکانات و تجهیزات مناسب آموزشی |
|
7 |
در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی مراجعه کنندگان خارجی و داخلی |
|
8 |
نگرش مثبت مدیران رده بالای دانشگاه در مورد جایگاه آموزش مداوم |
|
9 |
اطلاع رسانی مناسب |
جدول شماره 27 تحلیل نقاط ضعف : (Internal Factor Evaluation Matrix IFE)
|
شماره |
نقاط ضعف |
|
1 |
مشکلات مالی و هزینه کردن آن |
|
2 |
برنامه ریزی نامناسب مسئولین سالن ها جهت استفاده از سالن های دانشگاه |
|
3 |
انگیزة ناکافی اساتید در استفاده از شیوه های نوین آموزش پزشکی و خودآموزی |
|
4 |
ناکافی بودن منابع انسانی , تجهیزاتی و مالی |
|
5 |
عدم وجود انگیـزه کافـی استادان برای مشارکت همه استادان در اجرای برنامه های آموزش مداوم |
|
6 |
متغیر بودن دبیران در برخی از گروههای آموزشی |
|
7 |
ساختار نامناسب در معاونت آموزشی و پژوهشی. |
جدول شماره 28 تحلیل فرصتها : (External Factor Evaluation Matrix EFE)
|
شماره |
فرصتها |
|
1 |
امکان برگزاری دوره و دریافت حق ثبت نام |
|
2 |
اصل قانون اجباری آموزش مداوم |
|
3 |
حضور اعضاء هئیت علمی دانشگاه در کمیتة سیاستگزاری و شوراهای وزارتی |
جدول شماره 29 تحلیل چالشها (تهدیدها) : ( External Factor Evaluation Matrix EFE)
|
شماره |
چالشها |
|
1 |
عدم وجود اجبار در ارائه امتیازات سالانه و عدم اجرای صحیح آئین نامه در این ارتباط |
|
2 |
ناکافی بودن منابع دولتی |
|
3 |
متمرکز بودن سیستم آموزش مداوم در وزارت متبوع |
|
4 |
اجبار در ارائه امتیازات سالانه |
|
5 |
وجود اعتبار بخشی کشوری در حوزه آموزش مداوم |
|
6 |
وجود دانشگاه ها و انجمن های علمی و سازمان های مشخص در برگزاری انواع برناه های آموزش مداوم |