اهداف کلان حوزه آموزش مداوم
-1 افزایش کیفیت دوره های آموزش مداوم
-2 افزایش پوشش , تعداد و تنوع دوره های آموزش مداوم
|
ماموریت : |
” ارتقاء و حفظ توانمندی حرفه ای و عمکردی فارغ التحصیلان گروه علوم پزشکی در کلیهء سطوح مطابق ارزشهای اجتماعی , فرهنگی , اقتصادی و ملّی در راستای حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه“ |
||||
|
اهداف |
استراتژی ها |
S |
W |
O |
T |
|
افزایش کیفیت |
تلاش در جهت اصلاح آیین نامة آموزش مداوم و افزایش متناسب حق ثبت نـام و سـایـر درآمـد هـای دوره هـای آمـوزش مـداوم (عمومی , تخصصی , فوق تخصصی) و در اختیار دانشگاه قرار دادن درآمدهای حاصل به صورت خارج از شمول |
||||
|
انتخاب دبیران CMEدانشکده , گروه ها و مراکز پژوهشی بر اساس شاخص های مدون و برای یک مدت مشخص |
|||||
|
افزایش انگیزه وتوانمندسازی اعضاء هئیت علمی در استفاده از روش های نوین آموزشی از جمله آموزش از راه دور و خودآموزی و ایجاد بسترهای مناسب تجهیزاتی وآموزشی برای آنها |
|||||
|
افزایش پوشش, تعداد و تنوع |
پیگیری تامین منابع مالی جهت طراحی و تدوین دوره های جدید و افزایش سهم دانشگاه از بودجة متمرکز آموزش مداوم از طریق ارائة گزارش عملکرد به وزارتخانه و سایر فعالیت های مورد نیاز |
||||
|
طراحـی , تدوین و اجرای برنامه های آموزش مداوم در کلیة زمینه های علوم پزشکی بویژه در حوزه های خاص با مشارکت استادان برجستة داخلی و خارجی در سطح ملی با استفاده از روشها و فناوری های آموزش نوین بر اساس نیازسنجی ها و ارزشیابی های به عمل آمده و با به کارگیری روشهای اطلاع رسانی مناسب |
|||||
|
برگزاری و پیگیری دریافت امتیاز بازآموزی جهت دوره های کوتاه مدت و میان مدت حرفه ای , تخصصی و پژوهشی در واحدهای مختلف دانشگاه. |
|||||
1- استراتژی های آموزشی آموزش مداوم دانشگاه
2- استراتژی ها و اهداف کمی آموزش مداوم دانشگاه
|
ماموریت : |
” ارتقاء و حفظ توانمندی حرفه ای و عمکردی فارغ التحصیلان گروه علوم پزشکی در کلیهء سطوح مطابق ارزشهای اجتماعی , فرهنگی , اقتصادی و ملّی در راستای حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه“ |
||
|
اهداف |
استراتژی ها |
اهداف کمی (شاخصهای دسترسی) |
|
|
(1 افزایش کیفیت دوره های آموزش مداوم |
تلاش در جهت اصلاح آیین نامة آموزش مداوم و افزایش متناسب حق ثبت نـام و سـایـر درآمـد هـای دوره هـای آمـوزش مـداوم ( عمومی , تخصصی , فوق تخصصی) و در اختیار دانشگاه قرار دادن درآمدهای حاصل به صورت خارج از شمول |
20% افزایش در آمدهای سالانه |
|
|
خارج از شمول کردن درآمدها تا پایان سال اول برنامه |
|||
|
انتخاب دبیران CMEدانشکده ها , گروه ها و مراکز پژوهشی بر اساس شاخص های مدون و برای یک مدت مشخص |
طراحی شاخصهای انتخاب دبیران CMEدانشکده ها و گروهها و ابلاغ آن تا پایان سال اول برنامه |
||
|
افزایش انگیزه وتوانمندسازی اعضاء هئیت علمی در استفاده از روش های نوین آموزشی از جمله آموزش از راه دور و خودآموزی و ایجاد بسترهای مناسب تجهیزاتی وآموزشی برای آنها |
توانمند سازی و تجهیز مطابق اهداف EDC |
||
|
الزامی کردن استفاده از روشهای نوین آموزشی در CMEتا پایان سال دوم برنامه |
|||
|
ایجاد و بکارگیری نظام پایش و ارزشیابی کیفیت آموزش پاسخگو در دوره های آموزشی دکترای پزشکی عمومی منطبق با نیازجامعه، استانداردهای ملی و با نگاه به استانداردهای بین المللی آموزش پزشکی |
|||
|
استخراج استانداردهایی جهت آموزش پاسخگو در حوزه دکترای پزشکی عمومی و تدوین فرایندهایی لازم جهت دستیابی به آنها |
|||
|
(2 افزایش پوشش, تعداد و تنوع دوره های آموزش مداوم
|
پیگیری تامین منابع مالی جهت طراحی و تدوین دوره های جدید و افزایش سهم دانشگاه از بودجة متمرکز آموزش مداوم از طریق ارائة گزارش عملکرد به وزارتخانه و سایر فعالیت- های مورد نیاز |
افزایش سهم دانشگاه از بودجه متمرکز آموزش مداوم با توجه به کیفیت برنامه و رتبه بندی وزراتخانه به میزان سالانه 2% کل بودجه |
|
|
طراحـی , تدوین و اجرای برنامه های آموزش مداوم در کلیة زمینه های علوم پزشکی بویژه در حوزه های خاص با استفاده از کلیه امکانات آموزشی و IT |
طراحی و تدوین سالانه 7 دوره جدید آموزشهای مداوم و آزاد |
||
|
اجرای سه برنامه آموزش مداوم در سال با کیفیت مورد نظر |
|||
|
طراحی و اجرای برنامه های خودآموز برای گروه پزشکی و پیراپزشکی و دستیاری بطوری که در پایان 5 سال تا سقف 40% برنامه های آموزش مداوم غیرحضوری انجام گردد |
|||
|
برگزاری سالانه تا سفق 20 دوره آموزشی تخصصی (20-30 ساعته) و علمی کاربردی برای پرستاران دانشگاه (آموزش مداوم پرستاری) |
|||
|
پیگیری برای دریافت امتیاز بازآموزی جهت دوره های کوتاه مدت و میان مدت حرفه ای , تخصصی و پژوهشی در واحدهای مختلف دانشگاه. |
دریافت مجوز امتیاز بازآموزی جهت دوره های کوتاه مدت و میان حرفه ای تخصصی و پژوهشی تا پایان سال اول برنامه |
||